23.1.2012

Päivä 8

Tänään menin pyörällä töihin, oli vähän outoa mennä autotiellä pyörällä, mutta ihan hyvin se meni. Siis Ranskassa näköjään pitää ajaa pyörällä autojen seassa. Onneksi on sentään suunniteltu pyöräiliöille pyörä kaistoja (ei niitä kaikkialla ole).

Saavuin työpaikalle ja sitten piti laittaa tavaraa pakuun. Sen jälkeen lähdettiin vielä kerran samaan paikkaan jossa työskentelin viime viikolla 4 päivää. Ei se mitään työ on työtä ja opin koko ajan lisää sen lisäksi paikka alkaa jo olemaan aika tuttu. (Unohdin taas kerran ottaa koko paikasta kuvan).

Ennen kun saavuttiin työmaalle me kuitenkin mentiin ostamaan tutut pain au chocolat ja tällä kertaa mun teaki mieli ostaa kunnon täytetty patonki leipä (täällä se on sadwitch vaikka se onkin kokonainen patonki). Otin myös kahvi eclair:in (salama), joka on leivos, jossa on sisällä jotain kahvin makuista kerma töhnää ja päällä kahvisokeri kuorrute + sitten otin sen päälle jonkun juoman, koska se kuului pakettiin. Hinnaksi sitten 6,80 € hmmmm olisin ehkä maksanut mielummin vähemmän, mutta ne olivat hyviä, joten ei se haita.

Tänään laitoin taas pari lamppua. Tällä kertaa pari tuli seinälle, mutta se ei oikeastaan muuta paljon mitään kattoon kiinnittämisestä paitsi se, että metallikehykset johon monet lamput laitettiin ovat vähän haastavia porata ja betoni seinä on lasten leikkiä.

Sitten piti vetää kaapelia kerroksesta toiseen muovi putkineen. Ranskassa ei näköjään tehdä pinta asennuksia paljaina, pitää aina olla jonkinlainen muovitanko/kisko, metalliputkia ei saa näköjään möyskään käyttää.

Päivä sitten alkoi olla hanskassa ja oltiin lähdössä sitten pois. Aika moni työntekijä tuolla on mukavan oloinen, he tervehtivät aina ja kun on aika lähteä aina sanovat: Bon soiree. Hyvää iltaa.

Saavuttua SNGE:n varastolle sain lähteä heti, joten päätin mennä ottamaan minun ilmaisen ruoan lukiosta, jonka he tarjoavat minulle.

En kerennyt mennä ostamaan ruokaa (purkkiruokaa heh) Carrefourista, mutta huomenna ajattelin mennä pyörällä, joten pääsen sinne nopeammin. Kello on nyt 20.26 ja suomessa kello on 21.26 tähän päiväkirjan kirjoittamiseen menee melkein aina noin yli tunti aikaa.. no ei se mitään ainakin minulla on sitten jotain todisteita siitä mitä olen kokenut täällä.

Huomenna sitten sama juttu suunilleen. Yep.

1 kommentti:

  1. Olisi tosiaan kiva, jos saisit muutaman kuvan tuosta pikkukaupungista. Vai kuinka iso se La Roche sur Yon oikein on? Kuinka pitkä matka on merelle?

    Töitä oot tosiaan saanut lukemani perusteella tehdä. Mutta sitähän varten sinne lähditkin - tutustumaan ranskalaiseen työelämään.

    Terkkuja ja katselen taas sun uutisia, kun niitä tulee lisää :)

    VastaaPoista