1.2.2012

Päivä 16

Tänään heräsin klo 6.40, otin iisisti aamulla menin oottamaan Patricea pysäkille. Tänään oli aika kylmä ja jopa satoi lunta. Patrice kertoi minulle, että aina kun on pari senttiä lunta maassa koko ranska lakkaa toimimasta, Kukaan ei lähde kotoa pois. Tänään koulubussit eivät liikkuneet.
Tätä minulle Patrice selitti, että ranskalaiset eivät kestä kylmää.

Tänään kuten eilenkin koulussa tehty ruoka ei kelvannut minull, joten ostin kunnon sandwitch patonkileivän kana-täytteellä ja sen mukaan hyvänmakuisen päärynätortun, jonka päällä oli pieniä suklaanpalasia.

Tänään piti vetää eilisen päivän 5Gx10 ja lanikaapelit joita oli kaksi 2x ja yksi 1x. Sen jälkeen muistan, että meidän piti tehdä yksi huone nopeasti koska tänään lähdettiin a Cholet (Choleeseen).
Ennen kun hyökättiin huoneen kimppuun me kuitenkin juotiin kahvit avec le pain au chocolat, joka oli tänään muuten aika hyvä.

Sen jälkeen tehtiin se pieni huone noin 40-50 min ajassa, ihan hyvä. Sinne piti tehdä, yksi valasin, yksi pistorasia + kytkin, putkittaa kaapeli ja porata seinän läpi, jonka läpi vedetään johdot.

Sen jälkeen odotin vähän aikaan, koska Patrice meni hakemaan Guillaumen ja puhumaan työasiosta hänen kanssa, jonka jälkeen päästiin liikkeelle. Matkaa oli 130 km joten piti lähteä.

Choletissa kun oltiin, meidän piti vaihtaa räkki, joka oli näköjään liian pieni heille. Yritys, joka palkkasi meidät olivat ostaneet räkin jo etukäteen. Joten meidän piti vaan ottaa vanha pois ja laittaa uusi tilalle.
Homma oli vähän vaikea, jopa kahestaan, mutta selvisimme hyvin.

Ongelma oli kuitenkin lopussa, että painoa oli liikaa räkissä. Me pistettiin kehys, joka pitää räkkiä kiinni hyvin kiinni seinään ruuveilla, se ei liikunut siinä, mutta koska räkki on kiinni kehykseen kahdella ruuvilla ja ei paljolla muulla se on vähän vinossa ja saattaa kaatua joku päivä. Se oli huono räkki ei voida asialle mitään koska asiakas oli ostanut räkin meille.

Sen jälkeen menin pyörällä Lukioon syömään ja tapasin muita tyyppejä lukiosta, jotka olivat sen saman entisen tyypin kavereita.

Ei ollut paljon juttelua mun kanssa tällä kertaa he juttelivat jostain omista jutuista aika paljon. Lukio/koulu tunnelma tuli vähän läsnäksi syödessä se muistutti minua minkä takia olen Ranskassa, päästäkseen pois lukio/koulu lais meiningistä, joka ei ole mun juttu.

Klo on 20.26 ja huomenna jos menen syömään lukioon en varmaan kerkeä käydä hakemassa ruokaa kaupasta. Pitää myös muistaa ostaa se Ricard pullo. Vähän ärsyttää kuitenkin laittaa +16 € alkoholi pulloon, vaikka ei se todellakaan hukkaan meinisi.

Ricard jos et muista mitä se on, se on anis likööriä 45%. Ja aika moni ranskalainen tykkää siitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti